Thursday, October 11, 2012

Helou!

Parisen viikkoa ainakin oon tässä pyöritelly ajatusta blogin alottamisesta (uudestaan) näin viimeisestä vuodestani atlantin takana ja vihdoin päätin rohkaistua, ottaa itseä niskasta kiinni ja ryhtyä kirjottelemaan! On tätä muutamat kysellykki eikä tässä mitään menetettävääkään ole. :)

Jos sitte ihan taustatiedoista lähdettäisiin! Elikkäs. Nimi on Julia ja ikää löytyy upeat 18 vuotta. Asun perheeni kanssa kolmatta vuotta pohjoisen Virginian ja Washington DC:n rajamailla Yhdysvalloissa. Tää ei suinkaan ole ensimmäinen kerta tällä puolella maailmaa, vaan olen asunut Californian etelärannikolla 2000 luvun alkupuolella myöskin kolmen vuoden pätkän. Myös St. Louisissa on puolisen vuotta vietetty, mutta silloin olin ihan pikkuinen vauva vaan ettei todellakaan minkäänlaisia musitikuvia siitä ajasta ole.

Käyn high schoolin viimeistä vuotta (12th grade tai senior year, miksi ikinä sitä haluaakaan kutsua) ja oon todella innoissaan kevään kuuluisasta "graduation"ista lakkeineen ja kaapuineen. Harrastuksiin kuuluu kilpacheerleading, tai tarkemmin sanottuna all star cheerleading ja ylpeyden aiheena on tietenkin mun pääsy level 5 joukkueeseen tänä vuonna (elikkä korkein taso alle 18 vuotiaille periaatteessa) joka on mulle supermegaiso saavutus. Töissä käyn satunnaisesti läheisessä italialaisessa perheravintolassa ja muita alueen suomalaisia lapsia myöskin vahdin. Tuossapa tiivistettynä mun elämä, ei mitään kummempaa ole oikeastaan; kavereita en vapaa-ajalla näe melkein ikinä, en käy shoppailemassa ja niin poispäin... Aika jännä koska suomessa en muuta teekkään!

Tavallaan viihdyn täälläpäin tosi hyvin, mutta samalla ikävä suomeen on välillä ihan tajuttoman iso ja on sitä monet illat itkeskeltykki. Monesti on tullu tosi yksinäinen olo ja muutenkin kriisiä että mihin kuulun ja mikä on se koti, mutta en näitä mun kokemuksia ikinä antais pois kuitenkaan. 

Noh noh ei mulle kummempia näin alkuun ole, kaikkea saa kysellä vaikken valitettavasti kaikkea saa/voi kertoa. Lähdenpä kattomaan Jersey Shoren vikan tuotantokauden tokaa jaksoa nyt jippiaijeeeee!

- Julia




Ps. Ainiiiiiin antakaa anteeksi mun äidinkielen osaamattomuus! Yritän tietty parhaani saada järkevää tekstiä aikaan, mutta pilkutukset sun muut saattaa mennä välillä ihan päin sanonko mitä osittain ihan siksi että englannissa nää sännöt menee ihan eri periaatteilla. Mutta juuuu sori in advance..


4 comments:

  1. vaikuttaa mielenkiintoselta:)
    muuten miksi et näe kavereita vapaa-ajalla?:o

    ReplyDelete
    Replies
    1. en oikeen tiedä :D aina mulla on joko muuta menoa esim ton harrastuksen kanssa, tai sit oon vaan niin väsyny että mieluummin jään kotiin löhöämään..

      Delete
  2. yay another maailman matkaaja :D
    Definite follow :D hehe

    jonestyy.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. oi jes liityin kans sun blogiin, ihanaa aina löytää muita joilla samanlaisia kokemuksia! :)

      Delete